Bardzo proszę o pomoc w zrozumieniu tego textu poniżej...
Temat pierwszy zapodaje kanał 32... I tu pisze: Jeśli wartości w pierwszych dwóch kanałach bloku 32 są ujemne (osiągające np. -10%)
U mnie nie ma wartości ujemnych ale są wartości jakieś kosmiczne 127 i 134!!!
A w drugim opisie jest coś takiego:Weryfikację diagnozy potwierdzi obserwacja grupy 032 kanału silnika – powinniśmy zaobserwować tam wartości dodatnie przekraczające +5 do 10%.
10% czego????
Bardzo prosze o pomoc...
TEMAT 1 NIESZCZELNOŚCI W DOLOCIE
Jakiekolwiek nieszczelności w dolocie objawiać się będą przede wszystkim spadkiem mocy. Przy okazji problemom może towarzyszyć wydobywający się z okolic silnika dźwięk ulatującego powietrza (syk, świst, szum). Diagnozę elektroniczną można przeprowadzić podglądając korekcje na kanale 032 bloku pomiarowego silnika. Jeśli wartości w pierwszych dwóch kanałach bloku 32 są ujemne (osiągające np. -10%) możemy spodziewać się nieszczelności w dolocie – w ten sposób sterownik „broni się” przed jazdą na zbyt bogatej mieszance spowodowanej niedocieraniem do komory spalania zmierzonej ilości powietrza. Diagnoza polegać będzie na dokładnym sprawdzeniu szczelności dolotu i/lub cienkich przewodów podciśnieniowych (np. pęknięcie przewodu sterującego pracą DV rozszczelnia układ doładowania w sposób uniemożliwiający osiągnięcie pełnej mocy).
TEMAT 2 NIESZCZELNOŚCI W UKŁADZIE PODCIŚNIENIA
Którykolwiek z elementów dolotu za przepływomierzem (wliczając w to przewody podciśnieniowe sterowania turbiny, DV czy też odmy i układu „secondary air injection” (SAI)), może z wiekiem ulec uszkodzeniu (przetarciu/pęknięciu), a uszkodzenie objawiać się będzie wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. Sterownik zaalarmuje nas wtedy błędem z rodziny „System Too Lean” (mieszanka zbyt uboga). Weryfikację diagnozy potwierdzi obserwacja grupy 032 kanału silnika – powinniśmy zaobserwować tam wartości dodatnie przekraczające +5 do 10%. Należy dokładnie przyjrzeć się dolotowi oraz wszystkim elementom gumowym pod maską. Jakiekolwiek przetarcia przewodów kwalifikują gumę do natychmiastowej wymiany.
to jest bład pewnie w probramie i powinien byc tam przecinetuk . sa dwie opcie albo masz nieszczelnosc w układzie turbo albo popa paliwa nie domaga i nie wyrabia sie z paliwem. tu masz linka jak sprawdzic szczelnosc http://www.klubtt.pl/warsztat-zralb-...-dolotowy.html .mozesz tez zrobic logi dynamicze z bloku 2 31 115 118 bo moze sama sonda moze byc trafiona
ze jest dobrze ze nie ma nieszczelnosci i komputer na podstawie odczytów z lamdy obcina paliwo poniewarz to co przepływka wyliczyła jest troszke za bogate
Kolega kuty na 4 łapy!!!
prosze daj jakąś dobra lekturę do tych nauk...J atez tak chcę... podpowiedz coś.
Kolego a może orientujesz sie jaki rezystor założyc zamiast pompy Sair ( by komp błęda nie puszczał), oraz zaworka od tego badziewia...Ostatnio jak się załączył ten odkurzacz to ludzie uciekali jak poparzeni.Nie wspomne że nity puszcaja i sie rozłazi ta pompa.
A punkcik poszedł na właściwe konto...
Komentarz